דיאטה מהירה מומלצת

בהתבסס על ניסיונו של הסופר בראד פילון, דיאטת Eat Stop Eat Fasting מאפשרת לך לעקוב אחר דפוס האכילה הקבוע שלך במשך רוב השבוע. צום מלא במשך 1 או יומיים בשבוע, המכונה דיאטת Eat-Stop-Eat, כולל אי אכילה במשך 24 שעות. צום לסירוגין פירושו שאתה לא אוכל במשך פרק זמן מסוים בכל יום או שבוע. זוהי דיאטת צום לסירוגין שבה אתה אוכל בתוך חלון אחד של שמונה שעות בכל יום, בדרך כלל מהצהריים עד 8 בערב.

בעיקרון

אנשים שמשתמשים בסגנון זה של צום לסירוגין אוכלים כשהם רעבים ומדלגים על ארוחות כשהם לא. בסוג זה של צום לסירוגין, אנשים בדרך כלל מסיימים את ארוחת הערב שלהם עד 20:00 ואז מדלגים על ארוחת הבוקר למחרת, לא אוכלים שוב עד הצהריים. אם אי פעם לא תהיי רעבה במיוחד, דלג על ארוחת הבוקר ופשוט תאכל ארוחות צהריים וערב בריאות.

לדוגמה

אתה יכול לנסות לאכול רק שמונה שעות ביום ולצום בשאר הזמן. אתה יכול לבחור בגישה יומית המגבילה את הצריכה היומית שלך לשש עד שמונה שעות ביום. אתה יכול לעשות צום מוגבל בזמן (כמו צום 16 שעות, לאכול שמונה) כל יומיים או פעם או פעמיים בשבוע, אומרת לורי שמק.

יש אנשים שקל להם לצום 16 שעות ולהגביל את הארוחות לשמונה שעות בלבד ביום

כמו מ-9 בבוקר עד 5 אחר הצהריים, בעוד שאחרים מתקשים וצריכים לקצר את חלון הצום, מסביר טיילור. הפחתת קלוריות חמורה או אי אכילה לפרקי זמן ארוכים אינה מתאימה לכולם. אמנם זה בסדר לאכול מזונות מסוימים במהלך שלב האכלה של 4 שעות, אבל זה יכול להיות קשה לדבוק בכללים נוקשים לגבי מתי ומה לאכול בטווח הארוך.
כדי לבדוק עוד פרטים מורחבים אודות דיאטה מהירה מומלצת כדאי לגלוש לאתר mkdiet.co.il

אם אתה אוכל יותר מהרגיל במהלך חמשת הימים האחרים

כדי לפצות על הקלוריות שאבדו בימי צום, ייתכן שלא תרד במשקל. אם אתה צריך לרדת במשקל, סביר מאוד שאתה תרד במשקל אם לא תאכל. כשתסיימו את הצום ותחזרו לתזונה הרגילה שלכם, תוכלו להחזיר את המשקל שירדתם ועוד קצת. תיאורטית, לאחר צום, אתה יכול לאכול יותר, כמובן, לפצות על הירידה במשקל.

אם אתה לא אוכל יותר מדי זמן, זה יכול למעשה לעודד את הגוף שלך לאגור יותר שומן בתגובה לרעב. בעיקרון, הגוף שלך אוכל את השומן שלו לארוחות בוקר, צהריים וערב, ולכן כבר לא מרגיש רעב.

בעת צום

הגוף שלך מסתגל על ידי דיכוי התיאבון שלך כך שאתה לא מרגיש רעב מלכתחילה. לאחר היום השני, הרעב שכך בהדרגה, ואנשים רבים דיווחו על אובדן מוחלט של הרעב ביום השלישי או הרביעי. במהלך צום ממושך, כאבי הרעב נמשכים לעתים קרובות גם למחרת.

אתה יכול לשתות מים

קפה ומשקאות אפס קלוריות אחרים בזמן הצום, מה שיכול לעזור להפחית את הרעב. בימי צום, כדאי גם לנסות לאכול מזונות דלי קלוריות מגושמים כדי למלא את החלל בקיבה. חשוב להתמקד במזונות עשירים בסיבים ובחלבון כדי לשמור על תחושת שובע, כמו גם לשמור על רמות קלוריות נמוכות בזמן הצום.

על ידי הקפדה על דיאטת צום נכונה

אתה יכול להשתלט על הרגלי האכילה שלך ולקצור יתרונות גדולים. אנשים רבים אוהבים צום לסירוגין מכיוון שלמרות הצורך להגביל את צריכת הקלוריות שלהם, זה עוזר להם להיפטר מחשיבה תזונתית אם הם מנסים לרדת במשקל. כמה מחקרים מראים שדרך אכילה זו יכולה להביא יתרונות כמו אובדן שומן, בריאות משופרת ותוחלת חיים ארוכה יותר. צום לסירוגין אולי אינו הגישה הנכונה עבור אנשים המנסים לרדת במשקל, אך עשויות להיות סיבות אחרות לשנות את התזונה.

המחקר האנושי המקורי השווה בין צום בימים חלופיים לאכילת פחות מזון בכל יום ומצא ששניהם היו מועילים באותה מידה לירידה במשקל

למרות שאנשים נאבקו בימי צום. עצם שינוי זמני הארוחות, אכילה מוקדמת יותר והארכת צומי לילה יכולים להוביל לשיפורים דרמטיים בחילוף החומרים גם אצל אנשים שלא ירדו במשקל. למעשה, מחקר קטן של ד"ר וארדי ועמיתיו ב-Journal of Nutrition מצא שצום לסירוגין יכול להיות יעיל בסיוע למבוגרים שמנים לרדת במשקל. אם אתה צם כדי לרדת במשקל, חלון צום קטן יותר פירושו יותר זמן לאכול ואולי לא יעזור לך להפחית את צריכת הקלוריות שלך.

אנשים יכולים לצום כל יומיים

כשהצום מהווה 25 אחוז מהצריכה הקלוריות שלהם (כ-500 קלוריות), וימים שאינם בצום הם ימי אכילה רגילים. ביומיים בשבוע, לנשים מומלץ לצרוך 500 קלוריות ולגברים 600. גישה זו ל-IF שואפת להגביל את הקלוריות ל-500 במשך יומיים בשבוע.

אכלו כרגיל יום אחד ומהר או אכלו פחות (פחות מ-500 קלוריות) למחרת

על ידי עשיית צום אחד או שניים של 24 שעות בשבוע, אתה יכול להרשות לעצמך לאכול יותר קלוריות כאשר אתה לא צם במשך חמישה או ששת הימים האחרים. צום של כמה שעות ביום או רק ארוחה אחת בשבוע יכול לעזור לגוף שלך לשרוף שומן.

בדרך כלל, לנשים מומלץ לצום רק 14-15 שעות, מכיוון שהן מרגישות טוב יותר עם צום קצר יותר. מחקרים מראים בדרך כלל שרוב האנשים נוטים לאכול הרבה פחות.

אתה לא יכול לאכול ג'אנק פוד וקלוריות מוגזמות בימים שאינם בצום ולצפות לרדת במשקל

אומר טיילור. מכיוון ש-OMAD כולל הגבלת קלוריות וצריכה של ארוחה בודדת, OMAD יכול גם למקסם את היתרונות של דיאטת צום לירידה במשקל. מומחים ממליצים לבחור בחלון ארוחה שיאפשר לכם לסיים את הארוחה מוקדם מספיק, כמו בין 10 בבוקר ל-6 בערב או מוקדם יותר מכיוון שהגוף שלכם פחות יעיל להיפטר מסוכר לאורך היום.

הירשם לניוזולר